Representatives of Belarusian state-owned media attack Statkevich

Category status:
April 22, 2016 19:25

“Imprisoned people, while they are imprisoned, are waived as a flag before the West. Now they are free – so there is no flag. And there are no other flags” – head of Belarusian state TV Davydzka said on Sunday during the “Editors Club” program at “Belarus 1” state TV channel.

Other participants of the program were rough on the opposition too – head of intergovernmental “Mir” TV and radio company Uladzimir Piarcou claimed that the opposition would not need Mikola Statkevich now, and he would be “another person to be wasted as a political figure”.

Chief Editor of state-owned “SB. Belarus today” newspaper Pavel Yakubovich underlined that presidential pardon of Statkevich was not a big event for anybody except for a small part of virtual community. Yakubovich has also attacked Statkevich for allegedly calling to take money from their bank accounts. 

Similar articles

Surikov: We are grateful to Lukashenko for decision to pay first visit after election to Russia
April 22, 2016 19:37

The Russian side is grateful to Belarus President Alexander Lukashenko for his decision to go to Russia as the visit after the presidential election, Ambassador Extraordinary and Plenipotentiary of Russia to Belarus Alexander Surikov said in an interview with the STV channel, BelTA has learned.

“We are grateful for this decision,” the Ambassador said.

Recent trends