Head of Belarusian state TV attacks TUT.BY for publishing Global Peace Index before presidential election

Category status:
April 22, 2016 19:18

Head of Belarusian state TV Hienadz Davydzka accused biggest Belarusian website TUT.BY of deliberately publishing international country ratings before presidential election.

"The owners of TUT.BY understood perfectly well why they published such ratings [Global Peace Index - belarusinfocus.info]: look how weak we are, look how bad we are. In general, this is a planned attack", - Dabydzka said in his program "Editors club" on state TV. 

According to Global Peace Index, Belarus is at 110th position among 162 countries of the world. Global Peace Index is an attempt to measure the relative position of nations’ and regions’ peacefulness. 

Similar articles

Surikov: We are grateful to Lukashenko for decision to pay first visit after election to Russia
April 22, 2016 19:37

The Russian side is grateful to Belarus President Alexander Lukashenko for his decision to go to Russia as the visit after the presidential election, Ambassador Extraordinary and Plenipotentiary of Russia to Belarus Alexander Surikov said in an interview with the STV channel, BelTA has learned.

“We are grateful for this decision,” the Ambassador said.

Recent trends